Kaip efektyviai organizuoti vadovų paiešką konkurencingoje rinkoje?

Jeigu vadovo paieška jums vis dar primena standartinį CV rinkimą ir formalius interviu – vadinasi, jau atsiliekate. Rinka pasikeitė. Ir dabar įmonės ieško ne tik tų, kurie „viską moka“, o tų, kurie iš tikrųjų moka įkvėpti. Komandą. Klientus. Pati save.

Šiandien jau nebeužtenka „ieškome direktoriaus“. Reikia žinoti, ko iš tikrųjų reikia.

Atrankos procesas neturi būti šventas reikalas – turi būti tikslus

Vienas dažniausių scenarijų – įmonė ieško vadovo, o realiai net pati nesupranta, kokio. Reikia charizmos? Strategijos? O gal emocinio raštingumo, kuris išgelbės nuo komandos iširimo? Viskas prasideda nuo pokalbio ne su kandidatais, o su savimi.

Agentūros, tokios kaip Indigroup.lt, dažnai pradeda ne nuo darbo skelbimo, o nuo tylos. Nuo analizės, kas stringa viduje. Kur skauda. Tik tada prasideda paieška.

Didžiausia klaida – ieškoti kopijos

„Mums reikia tokio, kaip buvęs direktorius, tik šiek tiek geresnio“, – sakė viena įmonė. Jaučiausi kaip psichologas skyrybų metu. Kartojimas neužaugina, o užrakina.

Viena gamybinė įmonė bandė rasti vadovą su 20 metų patirtimi ir visiškai be ego. Po trijų mėnesių grįžo prie realybės. Gavo kandidatą, kuris turėjo mažiau metų, bet daugiau supratimo apie komandos ritmą. Šiandien jis – jų sėkmės dalis.

Slapta vadovų paieškos pusė

Yra dalykų, apie kuriuos atvirai nekalbama. Pvz., kai reikia pakeisti esamą vadovą, bet dar negalima apie tai pranešti komandai. Arba kai ieškoma vadovo konkurento įmonei. Tokiais atvejais gelbėja diskretiška paieška – procesas, kuriame tylėjimas svarbesnis už rezultatus CV formoje.

Tokios situacijos reikalauja patikimų partnerių. Profesionalų, kurie žino, kur kalbėti, o kur patylėti. Ir kur „ieškoti“ nereiškia mesti skelbimą „LinkedIn“.

Geras vadovas pats neretai nežino, kad ieškomas

Dauguma talentingų vadovų net neieško darbo. Jie giliai savo pozicijose – kartais net labai gerose. Bet geras atrankų specialistas geba ne įtikinti, o įdomiai pasikalbėti. Pakviesti žmogų į pokalbį, kuris nebūtinai baigsis darbu, bet dažnai tampa pradžia. Kitaip tariant, tikras vadovas dažnai randamas ne darbo portale, o išorėje – tinklų, rekomendacijų, pokalbių keliu.

Kas veikia, kai neveikia niekas

Vienos įmonės ieško vadovų per HR komandą, kitos samdo laikinus sprendimus. Bet kai reikia ilgalaikio žaidėjo, kuris ne bėga, o veda – tenka ieškoti kitaip. Ne brangiau. Kitaip.

Indigroup metodika remiasi ne pažintimis, o tikslumu. Jie daro mažiau, bet taikliai. Ne visada pigiausiai, bet dažniausiai teisingai.

Kodėl verta iš naujo pergalvoti vadovo atranką?

Nes geras vadovas – tai ne žmogus su geriausiu CV. Tai žmogus, kuris moka pamatyti, ko nemato kiti. Kuris moka pasakyti, kai visi tyli. Ir kuris sugeba nešti atsakomybę, kai visi kiti nuo jos traukiasi.

Tokį žmogų dažnai rasti padeda ne darbo skelbimas, o tikslus atrankos partneris, kuris supranta, kur slepiasi tikra lyderystė.

Jei ieškai tokio vadovo, verta pradėti nuo Indigroup. Nes kartais geriausias sprendimas – ne daryti patiems, o patikėti tiems, kurie jau tai padarė dešimtis kartų.

You May Also Like