Šešeri metai apgaulės: vyras pasinaudojo 120 nemokamais skrydžiais – kaip jam tai pavyko?

fraudulent airline miles accrual scheme

35-erių metų vyras iš Floridos Tironas Alexanderis organizavo sudėtingą šešerius metus trukusią skrydžių sukčiavimo schemą, suklastodamas oro linijų įgulos įgaliojimus. Jis sistemingai naudojosi oro linijų rezervavimo sistemų technologinėmis spragomis, kūrė suklastotus pažymėjimų numerius ir apsimetinėjo skrydžių palydovais. Kruopščiai pateikdamas suklastotas tapatybes, Aleksandras sėkmingai rezervavo apie 120 skrydžių didžiausiose JAV oro linijų bendrovėse, o 34 skrydžius atliko su vienu vežėju. Visas jo apgaulės taktikos mastas atskleidžia šokiruojantį aviacijos saugumo protokolų pažeidimą.

Apgaulingų skrydžių schema

Sukčiavimo skrydžio schema

Apgaulė ir oportunizmas susiliejo sudėtingoje oro linijų sukčiavimo schemoje, kurią organizavo 35 metų vyras iš Floridos, sistemingai naudojęsis oro linijų įgulos kelionių privilegijomis. Naudodamasis suklastotais įgaliojimais, įskaitant daugybę suklastotų pažymėjimų numerių ir įdarbinimo datų, T. Alexanderis prisijungdavo prie riboto naudojimo tik įgulos nariams skirtų užsakymų svetainių.

Jis sėkmingai apsimetė įvairių oro linijų skrydžių palydovais, pasinaudodamas jų nekompensuojamomis kelionių lengvatomis, kad užsitikrintų nemokamus skrydžius. Per šešerius metus Aleksandras užsakė apie 120 skrydžių didžiausiose JAV oro linijų bendrovėse, iš tikrųjų įvykdė 34 skrydžius su vienu vežėju. Jo sudėtinga gudrybė buvo kruopščiai sukurtos netikros tapatybės, kurios leido jam prasiskverbti pro oro linijų saugumo sistemas ir daug keliauti be jokio užmokesčio.

Apgaulės išaiškinimas

Sistemingai ir preciziškai apskaičiuota Aleksandro sukčiavimo schema buvo įgyvendinama pasitelkiant sudėtingą suklastotų tapatybių tinklą ir pasinaudojant technologinėmis oro linijų užsakymo sistemų spragomis. Naudodamasis 30 skirtingų pažymėjimų numerių ir išgalvotomis įdarbinimo datomis, jis prisijungė prie darbuotojų kelionių platformų keliose didžiausiose oro linijų bendrovėse. Jo kruopštus metodas leido jam apeiti standartinius saugumo protokolus, pateikiant suklastotus įgaliojimus, kurie rezervacijos darbuotojams ir oro uostų darbuotojams atrodė teisėti.

Sudėtinga apgaulė atskleidė didelius oro linijų patikros procesų trūkumus ir parodė, kaip sudėtinga socialinės inžinerijos taktika gali sėkmingai manipuliuoti kelionių sektoriaus sistemomis, skirtomis teisėtiems darbuotojams teikti nepinigines kelionių lengvatas.

Aviakompanijų saugumo spragų išnaudojimas

Kiek pažeidžiamos oro linijų saugumo sistemos, kai vienas asmuo gali taip įžūliai jomis pasinaudoti? Įžūlus šešerius metus trukęs Tirono Aleksanderio sukčiavimas atskleidė svarbiausias žinomo įgulos nario (KCM) programos silpnąsias vietas ir parodė, kaip lengva apeiti standartinius saugumo protokolus.

Teisinės pasekmės ir baudžiamasis persekiojimas

Įžūlus oro linijų saugumo pažeidimas, kurį įvykdė Tironas Aleksandras, neišvengiamai sukėlė teisines pasekmes, kurios atskleistų visą jo nesąžiningos veiklos mastą. Floridos pietinės apygardos federaliniai prokurorai sėkmingai nuteisė T. Alexanderį už sukčiavimą laidais ir neteisėtą patekimą į oro uosto teritoriją, taip parodydami, kokios rimtos pasekmės kyla pasinaudojus saugumo sistemomis.

Aleksandrui grėsė 20 metų laisvės atėmimo bausmė už sukčiavimą laidais ir dar 10 metų už neteisėtą patekimą į oro uosto teritoriją, todėl jis susidūrė su didelėmis teisinėmis sankcijomis. Kruopštus Transporto saugumo administracijos tyrimas pabrėžė jos įsipareigojimą patraukti baudžiamojon atsakomybėn asmenis, kurie sistemingai pažeidinėja kelionių lėktuvu taisykles, ir aiškiai parodė, kokios yra tokios apgalvotos apgaulės pasekmės.

Poveikis aviacijos pramonės praktikai

Poveikis aviacijos pramonės praktikai

Kiekvienas saugumo pažeidimas atskleidžia sisteminius pažeidžiamumus, o Tirono Alexanderio sudėtinga sukčiavimo oro linijomis schema paskatino iš naujo įvertinti aviacijos pramonės praktiką. Transporto saugumo administracija atsisakė programos „Žinomas įgulos narys”, pakeisdama ją saugesne įgulos nario prieigos taško sistema, kad ateityje būtų išvengta manipuliavimo įgaliojimais.

Aviakompanijos dabar įgyvendina griežtesnius patikros protokolus, daugiausia dėmesio skirdamos nuodugniems praeities patikrinimams ir griežtesniam darbuotojų įgaliojimų patvirtinimui. Ši byla atskleidė esminius vidaus saugumo procesų trūkumus ir privertė šią pramonės šaką sukurti patikimesnius mechanizmus, kurie užkirstų kelią neteisėtai prieigai ir apsaugotų darbuotojų kelionių lengvatų vientisumą.

Įgulų prieigos ir kelionių tikrinimo ateitis

Nors technologinė pažanga žada didesnį saugumą, aviacijos pramonės ekspertai pripažįsta, kad ateityje įgulos įlaipinimo ir kelionės patikros sistemos turi būti tobulinamos ne tik tradiciniais identifikavimo metodais.

Transporto saugumo administracijos perėjimas nuo žinomų įgulos narių programos prie įgulos narių prieigos taškų sistemos yra svarbus atsakas į kylančias saugumo spragas. Taikant biometrinių duomenų nuskaitymo, pasų tikrinimo ir centralizuoto įgaliojimų tikrinimo sistemas, CMAP siekiama užkirsti kelią neteisėtai prieigai ir sumažinti galimą sukčiavimo riziką.

Sistemos dizainas atspindi strateginį požiūrį, kaip suderinti veiklos efektyvumą ir griežtus saugumo protokolus, galiausiai apsaugant aviacijos personalo ir keleivių saugą.

You May Also Like