KOKIE MONOSPEKTAKLIAI ŠILDO ŽIŪROVŲ ŠIRDIS?

https://unsplash.com/photos/man-in-black-jacket-singing-on-stage-GKx96wY_MoA

Lengvo turinio spektaklių mėgėjai apie monospektaklius atsiliepia labai skeptiškai, nes juos žiūrint reikia labai susikaupti ir mėginti išgirsti, ką žiūrovams nori perteikti vaidmens kūrėja ar kūrėjas. Nors monospektaklio žanro nevengia ir vyrai, tačiau moterys čia vis dėlto perima iniciatyvą į savo rankas. Apie žinomiausius Lietuvoje rodomus monospektaklius informaciją skelbia ir internetinė svetainė: pickvibe.lt.

Apie ką žiūrovams savo monospektaklyje pasakoja komiškų vaidmenų atlikėja Violeta Mičiulienė?

Daugumos žiūrovų pažįstama, kaip spalvingų ir ryškių komiškų vaidmenų atlikėja Violeta Mičiulienė paskutiniu laiku savo gerbėjus maloniai stebina savo monospektakliu „Pabaisų nebus“. Jame ji atvirai pasakoja apie savo gyvenimą, apie tai, kaip gebėjimas juokauti gelbėdavo beviltiškose situacijose, padėdavo įveikti vidines baimes. Tai spektaklis apie juoką ir ašaras, apie gyvenimą tokį, koks jis yra iš tikrųjų, apie vidinių pabaisų nuvainikavimą ir tai, ką gyvenime privalome ištesėti.

Kokią temą gvildena Kretingos rajono kultūros centro Kartenos skyriaus kamerinio teatro monospektaklis „Džonatanas Livingstonas Žuvėdra“ (pagal R. Bacho tekstą)?

Šis solinis alegorinis vaidinimas pasakoja apie laisvę, atstumtojo likimą, tikrąją draugystę, mokytojo ir mokinio dvasinius saitus. Sceninį apysakos variantą režisavo Virgilijus Noreika, vaidino Irena Stražinskaitė-Glinskienė.

Šiuo spektaklių buvo patikinta, jog tikrasis gyvenimas yra ne tik darbas ir reguliarus fiziologinių poreikių tenkinimas, jog žmogus turi sielą, kuria reikia kur kas daugiau nei fiziologija. Pagrindinė sceninio kūrinio mintis – tai nuolatinis laisvės siekis ir keliavimas link jos, pašalindami sau iš kelio beprasmius apribojimus, kurie yra tik mūsų pačių sugalvoti.

Kokią aktorę galime pavadinti monospektaklių karaliene?

Monospektaklių karaliene drąsiai galime tituluoti aktorę, poetę, režisierę ir dramaturgę Birutę Mar (Marcinkevičiūtę). Jos suvaidinti monospektakliai „Žodžiai smėlyje“, „Meilužis“, „Antigonė“, „Unė“ dar nėra išdilę iš žiūrovų atminties.

Šiuo metu su pasisekimu po šalies scenas keliauja jos monospektaklis „Neparašytas laiškas“, pasakojantis apie klasikės rašytojos, pedagogės ir altruistės Marijos Pečkauskaitės-Šatrijos Raganos gyvenimo vingius.

Aktorė Birutė Mar dvasiškai grakščiai seka rašytojos pėdomis, jautriai perteikdama tekstus iš jos laiškų ir dienoraščių, atskleisdama jos kūrinių fragmentus. Tuo ji siekia tarsi iš naujo pakartoti Šatrijos Raganos mintis apie savanaudišką žmonių prigimtį, beprasmiškas jų rietenas ne dėl kilniausių tikslų, o vardan užgautų ambicijų patenkinimo.